Házasság hazai anyakönyvezéséhez szükséges:
1. adatlap a külföldön kötött házasság hazai anyakönyvezéséhez
2. külföldi házassági anyakönyvi kivonat
Figyelem! Ha a házasságot nem Új-Zélandon kötötték, a legtöbb esetben az eredeti okiratot a kibocsátó állam illetékes hatóságának diplomáciai felülhitelesítéssel vagy ún. Apostille tanúsítvánnyal kell ellátnia. Kérjük, hogy ez ügyben érdeklődjön a házasságkötés helye szerinti országban lévő magyar konzulátuson.
3. A házas felek érvényes, magyar állampolgárságot igazoló okirata (érvényes személyi igazolvány, érvényes vagy egy évnél nem régebben lejárt magyar útlevél, 3 évnél nem régebben kiállított állampolgársági bizonyítvány vagy honosítási okirat)
Nem magyar házastárs külföldi állampolgárságának igazolására: útlevélmásolat.
5. A magyar házastárs születési anyakönyvi kivonata
6. A házasságkötés előtti elvált vagy özvegy családi állapotot igazoló iratok
7. Ha a magyar fél nem rendelkezik sem magyarországi lakhellyel (magyar lakcímet tartalmazó magyar lakcímkártyával), sem olyan lakcímkártyával, mely szerint „Külföldön élő magyar állampolgár”, akkor a kérelem nyomtatvány 5. pontjában kell a külföldön élő magyar állampolgárként a nyilvántartásba vételt kérni.
Postai benyújtás esetén az anyakönyvezésre irányuló kérelmet regisztrált közjegyző vagy tiszteletbeli konzul előtt kell aláírni. Ha ezt az utat választják, akkor a közjegyző többletköltséget jelent, illetve a közjegyzői hitelesítés felülhitelesítéséért a konzulátus külön díjat számol fel.
Kérjük, hogy a legfrissebb információkért látogassa meg a Konzuli Szolgálat honlapját: https://konzinfo.mfa.gov.hu/ugyintezes-a-konzulnal#ugyintezes-kulfoldon
Letölthető nyomtatványok: https://konzinfo.mfa.gov.hu/konzuli-szolgaltatas/nyomtatvanyok