Ügyfélkapu ügyintézés
Ügyfélkapu a Konzulátuson is nyitható (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció), törölhető, illetve módosítható, személyes megjelenéssel és egy formanyomtatvány kitöltésével. Az első ügyfélkapu megnyitása ingyenes.
A megnyitáshoz szükséges:
- személyazonosság igazolására szolgáló okmány (érvényes magyar útlevél, személyigazolvány vagy vezetői engedély)
- egyedi felhasználói név és e-mail-cím megadása.
Amennyiben már létesített online ideiglenes ügyfélkaput, két megoldás lehetséges:
1.Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
2. Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Konzulátuson az ügyfélkapu regisztrációt.
Személyesen kezdeményezett, sikeres regisztrációt követően a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után a Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Az ügyfélkapun keresztül intézhető ügyek:
NAV elektronikus nyomtatványai
Egyéni vállalkozás - online ügyintézés (Webes ügysegéd)
Forgalmi engedéllyel kapcsolatos ügyintézés
Adatszolgáltatás letiltása
TAJ-szolgáltatások
Nyugdíj e-ügyintézés
Foglalkoztatott bejelentése
Magánnyugdíjpénztári szolgáltatások
Elektronikus felvételi
Gépjármű-igazgatási ügyekkel kapcsolatos ügyintézés
Lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
Nemzetközi vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés
Okmányiroda az interneten
Az ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon érhető el.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elérhetőségei:
E-mail: 1818@ugyfelvonal.hu
Tel: +36 1 452-3622